Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2008

Το Λερναίο, ο Στυλιανίδης και οι εντερικές διαταραχές της Παιδείας

Παρακολουθώντας το Buzz είδα μία ανακοίνωση σχετικά με ένα κείμενο του Πάσχου Μανδραβέλη στην Καθημερινή με τίτλο, Το εθνικιστικό «σκονάκι» του υπουργού Παιδείας. Φυσικά ο τίτλος μου κίνησε την περιέργεια, αλλά αυτό που διάβασα ήταν... omg + 3 lol (oh my god + 3 laugh out loud). Όπως αναφέρει λοιπόν ο κ. Μανδραβέλης, ο υπουργός παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης εκφώνησε μία ομιλία στους μαθητικούς αγώνες επιχειρηματολογίας που οργανώνει το Ευρωπαϊκό κέντρο Δελφών σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας. Παρόντες ήταν ο πρώην και ο νυν πρόεδρος της βουλής, καθηγητές πανεπιστημίων και μαθητές. Ενδεικτικά παραθέτω το τμήμα της ομιλίας που αναφέρεται και στο άρθρο της Καθημερινής:
«Ακόμα και σήμερα στην ηλεκτρονική εποχή η ελληνική γλώσσα αποτελεί το βασικό εργαλείο. Ο πρόεδρος της εταιρείας ηλεκτρονικών υπολογιστών Apple Τζον Σκάλι έφτιαξε το Hellenic Quest, ένα πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής που άρχισε να διανέμει το CNN (...). Το ενδιαφέρον αυτό προέκυψε από τη διαπίστωση των επιστημόνων της πληροφορικής και των υπολογιστών ότι οι Η/Υ προχωρημένης τεχνολογίας δέχονται ως “νοηματική” γλώσσα μόνον την Ελληνική. Ολες τις άλλες γλώσσες τις χαρακτήρισαν “σημειολογικές”».

Την ομιλία αυτή παρακολούθησε και η επίκουρη καθηγήτρια Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, κ. Βάσω Κιντή, η οποία και μετέφερε τα όσα άκουσε σε άρθρο στην εφημερίδα «Τα Νέα». Ενδεικτικά παραθέτω:
Ο υπουργός επανέλαβε αυτολεξεί τα μυθεύματα του κειμένου- απάτη: περί 6 εκατομμυρίων λεκτικών τύπων της ελληνικής, όταν η αγγλική έχει συνολικά 490.000, περί τελείων προγραμμάτων υπολογιστών που αναπαριστούν τους λεκτικούς τύπους της ελληνικής σε μαθηματικά ολοκληρώματα, περί υπολογιστών προχωρημένης τεχνολογίας, οι οποίοι δέχονται ως «νοηματική» γλώσσα μόνον την ελληνική, ενώ όλες οι άλλες γλώσσες είναι «σημειολογικές». Έφερε δε ως παράδειγμα που δείχνει, υποτίθεται, την «πρωτογενή σχέση» (sic) ανάμεσα σε σημαίνον και σημαινόμενο στη «νοηματική» ελληνική γλώσσα τη λέξη «έντερο» που σημαίνει, όπως είπε, «εντός ρέω» (!). Η σύγχυση, νομίζω, σχετικά με την ετυμολογία, τη σημασιολογία, τη σημειολογία, κ.λπ., είναι προφανής.

Το κείμενο της κ. Κιντή μπορείτε να το βρείτε εδώ, όπου μπορεί κανείς να διαπιστώσει το επιστημονικό επίπεδο ορισμένων που στελεχώνουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Όπως αναφέρει και ο κ. Μανδραβέλης, η μπούρδα του Hellenic Quest έχει αποκαλυφθεί σε όλο της το μεγαλείο από τον κ. Νίκο Σαραντάκο.

Η κ. Κιντή στο άρθρο της διαπιστώνει μια ιδεολογική ροπή, που είναι άξια αναφοράς και προβληματισμού, αλλά εγώ θα σταθώ όπως και ο κ. Μανδραβέλης και στην βλακεία και την αγραμματοσύνη του Υπουργού Παιδείας και των συνεργατών του.

Που τους βρίσκουμε ρε γαμώτο...

-------------------------------
Update: Ευριπίδης Στυλιανίδης, Υπουργός Σκοταδισμού και Θρησκευμάτων; από τον κ. Νίκο Σαραντάκο.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πού τους βρίσκουμε? Πάντως όχι εκεί που βρίσκαμε υπουργούς σαν τον Νίκο Καζαντζάκη...