Τρίτη, 13 Απριλίου 2010

Το κοινωνικά αποδεκτό...

Η παρακάτω συνέντευξη βάζει σαφώς υποψηφιότητα για την πιο ridiculously true statement της χρονιάς και ταυτόχρονα και για την πιο τραγικά πραγματική.

Το απόσπασμα είναι από το κεντρικό magazino της Κατερίνας Ακριβοπούλου στον ΣΚΑΙ, όπου το θέμα είναι η τρομοκρατία και συγκεκριμένα ο παπαδερφός Νίκος Μαζιώτης (ο 39χρονος). Ένας κυριούλης λοιπόν μας πληροφορεί από που ξεκίνησε το κακό... ενώ δεν ξεχνά να μας πληροφορήσει και για το τι δεν είναι κοινωνικά αποδεκτό για την Ελληνική κοινωνία (τουλάχιστον, από ότι φαντάζομαι δηλαδή...):



Δεν ξέρω πως να σχολιάσω το μέγεθος της τραγικότητας...

Το ρεζουμέ είναι:
1. Η τρομοκρατία ξεκινά από το σχολείο,
2. Τρομοκράτης είναι όποιος θέλει απόλυτη δικαιοσύνη.

3 σχόλια:

Μάκης είπε...

Όσοι θέλουν να λένε ότι σκέφτονται με τρόπο φυσικό και ότι επιζητούν μιά θεωρία ενοποίησης, αυτή για να είναι γενική δεν πρέπει την κοινωνία να την αφήνει απ΄έξω. Χαρακτηριστικό της διατήρησης ενός οποιουδήποτε φυσικού σχηματισμού είναι η αρμονία των μερών του. "Έστιν ουν αρμονία πολυμιγέων ένωσις και δίχα φρονεόντων ξυμφρόνησις" έλεγε ο σοφότερος (αν και κακότεχνος) πάντων Πυθαγόρας. Ο δε μεσοβέζικος (για όσους δεν κατάλαβαν οτι ήταν και αυτός μυστικιστής) υλιστής Αριστοτέλης έλεγε ότι η κακοδεμονία των πολιτειών οφείλεται στη διαφορά μεταξύ πλουσίων και φτωχών και στη φαυλότητα των ηγεμόνων. Άρα όταν αποσιωπούμε αυτές τις αλήθειες σε κοινωνικό επίπεδο απορώ πώς μπορεί να λέμε ότι ο νόμος της δράσης και αντίδρασης είναι γενικός. Η σύνθεση λοιπόν για μιά αρμονία δεν είναι μονομέρια αλλά προϋποθέτει βαθειά κατανόηση των νόμων της φύσης μέσα στην οποία ανήκει και ο άνθρωπος.

Ανώνυμος είπε...

Μην μπερδεύετε τους φυσικούς νόμους με την ανθρώπινη συμπεριφορά. Είναι σαν να μπερδεύουμε την βούρτσα με την @@@.

Μάκης είπε...

@ Ανώνυμος
Αν θέλουμε να λέμε ότι "μετέχουμε" της Ελληνικής παιδείας τότε πρέπει να δεχθούμε τον κοινό τόπο όλων των Ελλήνων φιλοσόφων και τραγικών που έλεγαν ότι οι φυσικοί νόμοι είναι πάνω από αυτούς που θεσπίζουν στα μέτρα τους οι κυρίαρχες τάξεις (ακόμη και οι "θεοί"). Δες λοιπόν πως χάθηκε τότε η μεγάλη ευκαιρία της "Ενοποίησης" που θεμελίωσαν οι Ίωνες φιλόσοφοι:
"Θορηβήθηκαν δε και οι ύστεροι των αρχαίων (δηλ. οι κλασσικοί της δημοκρατίας του Περικλή)μην τυχόν και τους συμβεί από το ίδιο πράγμα να αποτελούνται και το ένα και τα πολλά. Γι' αυτό, οι μεν αλλοίωσαν τις σημασίες των λέξεων οι δε αφυλοποίησαν την ύλη" (Αριστοτέλης, Φυσικά Α΄). Αυτό δεν σου θυμίζε κάτι από τα σημερινά;